Sürpriz Bir Bilet Mi Var?

11 Mart 2010 Perşembe

Engin Özerhun, Santiago ile beraber bir yabancıyla daha yolların ayrılacağını söylemişti. Santiago takımdan ayrıldığını dün söylemiştim. Peki ya sıra kimde? Herkes ağız birliği etmişçesine "Rakocevic ya da Popovic" diyor.

Açıkçası ben inanmıyorum bu dedikodulara. Düşününce saçma geliyor bana. Rakocevic büyük beklentilerle ve yüksek rakamlarla transfer edilmişti. Bekleneni veremediği aşikar ancak çok büyük bir oyuncu olduğu da gerçek. Ergin Ataman'ın sisteminde ön plana çıkamadı... Zaten statik hücumlarda ön plana çıkması zordu, istediği boş şutları bulamadı ve genel olarak ritmini de kaybetti. Daha çok bireysel zorlamalara yönelince hepten dibe vurdu yıldız oyuncu. Rakocevic'in "Hiç bir yere gitmeyeceğim, şampiyonluğun kazanılmasına yardımcı olacağım." dediğini şahsen biliyorum.

Popovic ise Kerem ve Ender'in beklentileri karşılayamaması üzerine transfer edilmişti. Sisteme adapte olması bir point guard olarak zordu. Pek etliye sütlüye karışmasa da sahada olduğu zamanlar Kerem ve Ender'e göre daha güven veriyor, bana kalırsa. Bence Euroleague'in üst düzey guardlarından biri olmasa da ortalamanın biraz üzerinde bir guard. Henüz ligde forma giyemese de Ender'in ve Kerem'in oyunlarındaki düşüş ona ihtiyaç yaratabilir. Zaten kontratı da 1.5 yıllık yapılmıştı.

Kasun'un zaten gideceğine ihtimal vermiyorum. Nachbar da keza öyle. Geriye kalıyor 3 Amerikalı... Ve bana kalırsa da bir Amerikalı ile yollar ayrılacak.

Thornton, Ergin Ataman'ın sisteminin en önemli dişlerinden birisi, gitme ihtimali çok zor bence. C.Smith ise bence Efes'in önemli ve istikrarlı oyuncularından biri. Yaşına rağmen müthiş takımın en iyi savunmacılarından, gitmesi kan kaybettirir.

Geriye tek bir Amerikalı kaldı... Bostjan Nachbar'ın kendisine şansını iyi bir şekilde değerlendirmesinden sonra atıl duruma geçen Shumpert. Bana göre yabancılar içerisindeki en zayıf halka. Geçen sene final serisinde çok önemli görevleri yerine getirse de şu ara beklentileri karşılayamıyor. Şutları girmeyince de sistem de pek fazla rol üstlenemiyor. Özellikle kötü savunması ise en büyük dezavantajlarından. Sanırım sezon sonu da kontratı bitecek. (Yanılıyor olabilirim.) Bu veriler üst üste koyulduğunda benim adayım açık ara Shumpert... Bakalım giden kim olacak? Bu akşamki maçta da belli olur zaten...

2 yorum:

Adsız,  12 Mart 2010 09:28  

Bu yazıyı yazan arkadaşa katıldığımı söyleyemem.Hele hele ki Shumpert'in savunmasıyla ilgili yorumunu okuduktan sonra Sn Burnoviç in basketbol ile olan yakınlığı ve bilgisinden iyice şüphe etmeye başladım.Ligimizde en çok top çalan ve en çok hücum faulü yaptıran oyuncuların istatistiklerine bakarsa ne dediğimi anlayacaktır.Son haftalardaki form düşüklüğüne dayanarak böyle bir yargıya varmak,bizim genel olarak yaptığımız ahkam kesmekten öte bir durum değildir.Shumpert'in bu zamana kadar Efes forması altındaki istatistiklerine bakarsanız,takımın emniyet sübabı olduğunu da anlarsınız.
Saygılarımla..

burnovic 12 Mart 2010 17:05  

@Adsız

Genelden ziyade şu anki durumunundan yola çıkarak demiştim ben bunları. Shumpert'taki form düşüklüğü aşikar. Nachbar'ında rotasyonda önüne geçmesinden dolayı tamamen geri planda kaldı. BBL değil de Euroleague benim için daha değer taşıyor. İstatistikleri burada:
http://www.euroleague.net/competition/players/showplayer?clubcode=IST&pcode=KNH&seasoncode=e2009

Maccabi ve Real Madrid maçlarını sıfır noktasından izledim. Özellikle Maccabi maçındaki 3 tane boş üçlüğü kaçırması ve tuttuğu(?) adamın sayı atması koç Ergin Ataman'ın bile ona tahammül edemeyip kenara almasına neden olmuştu.

Savunma konusuna gelince tartışılabilir ancak zaten çok da iyi bir savunma takımı olmayan bir Efes Pilsen'den bahsediyoruz. Shumpert genelde ayaklarıyla değil zekası ile savunma yapan bir oyuncu. Çok iyi savunma yaptığını düşünmüyorum. Yumuşak bir savunması olduğunu düşünüyorum Euroleague seviyesinde. Mesela aynı pozisyonda oynayan Nachbar'ın daha mücadeleci ve sert bir savunması olduğunu söylebilirim.

Genel olarak Shumpert'in iyi bir BBL oyuncusu ama yetersiz bir Euroleague oyuncusu olduğu kanısındayım. Kadrodaki forvet bolluğunu da unutmadan belirteyim.

Yorumunuz için gerçekten teşekkür ederim. Ayrıca adınızı da yorum sonrasında belirtirseniz sevinirim. Hoşçakalın, saygılar bizden...

Yorum Gönder