Küçüklerde Üçlüğün Kaldırılması Mevzuu

5 Ekim 2010 Salı

Malum, altyapıda küçükler kategorisinde üç sayı kuralı kaldırıldı. Ben de istedim ki bu konuyla ilgili fikirlerimi sunayım...

İlk olarak bu kararı olumlu bulduğumu belirteyim ve ardından gerekçelerimi sıralayayım. Öncelikle o yaş grubunda net olarak şut mekaniğinin oluşmadığını düşünüyorum ve o dönemde -hele ki değişen üçlük çizgileriyle- oyunculara üçlük attırmanın işkence olacağı inancındayım. Bu onları hem oyundan soğutabilir hem de ilerideki dönemlerde onlara zarar verebilir. Ülkemiz basketbolunda çok sıkça görülen “günlük başarı odaklı antrenör” profilinin oyuncuları kaybetme adına bir çok yanlışlar yaptığını görüyoruz,  maç kazanma adına oyucuları kaybedebiliyoruz. Bunu önlemek amaçlı bu kararın alındığını düşünüyorum.


Bu yapılacak değişikle beraber oyuncuların(özellikle de guardların) daha çok içeriyi zorlayacağı, daha hareketli ve daha mücadeleci bir oyun ortaya koyacaklarını düşünüyorum. Bu da onların dribling, adam geçebilme, savunmayı algılama, oyunu okuma ve yaratıcılık gibi kabiliyetlerini ortaya çıkarabilecektir. Oyuncular hem yeteneklerini geliştirebilecek hem de mücadeleye alışacaklardır. Ayrıca, o dönemde üzerinde durulması gereken daha önemli konular olduğunu düşünüyorum ve bu konular çoğu antrenör tarafından önemli görülmeyip üzerinde çok fazla durulmuyor. Özellikle es geçilen koşu tekniği, yön ve sürat değişimi, stop gibi önemli fundamental konularına antrenörler daha çok önem göstermek zorunda kalacaktır ve bu da oyuncuların daha sağlam bir altyapılarının olmasını sağlayacaktır.

Şunu da belirtmekte fayda var ki; mevcut uygulamayla çok iyi şutörler yetiştiremediğimiz gerçek. Bu değişikliğin Türk Basketbolu’nun sıkıntı çektiği noktalara ilaç olabileceği kanısındayım, en kötü ihtimalle bu sancılı noktalarımızı daha da geriye götürmeyecektir.

1 yorum:

Sarıkaya 6 Ekim 2010 10:54  

Gittim gördüm yazıyorum olarak şunu söyleyebilirim ; 10 hatta 12 yaş altı çocuklarda şut mekaniği diye bir şeyin gelişmesi nerede ise imkansız. Şut mekaniğinin oturabilmesi için en az 12 yaşına kadar çocukların alçaltılmış potalarada 5 numara top ile oynamaları lazım. Ve fakat İstanbul'da bile böyle bir altyapı yok malesef. O zaman da çocukların gücü ancak topu potaya fırlatmaya yetiyor.
Bizimkiler Efes'ten önce 3 yıl basketbol okuluna gittiler ama bir kere bile Efes'te yapılan çalışmayı yapmadılar. Yapılmayan çalışma da şu ; Tek el arkada diğer el ile potaya yakından top atma.. Eee ondan sonra da "Neden bizim çocuk hala topu potaya tuğla fırlatır gibi atıyo'?" diye soruluyor..

Yorum Gönder