Euroleague Maceramız Union Olimpija Maçı İle Başlıyor...

20 Ekim 2010 Çarşamba

 
Bu sezon Euroleague'teki ilk maçımızı Union Olimpija ile oynuyoruz. Pivot bölgesindeki sıkıntımız hemen hemen herkes tarafından konuşulan bir konu haline geldi. Şu an Oberto’yu almış olsak ya da Raduljica iyileşmiş olsa bu maçın ön yazısını çok farklı bir şekilde yazardım ama bu şartlar altında Ljubljana deplasmanı kritik bir maç haline geldi.

Öncelikle belirtmek istiyorum ki Ljubljana halkı basketbolu çok iyi bilen ve çok seven bir halk. Bu yüzden salonda hakemi etkileyip ve takımını ateşleyebilen bir taraftar grubu önünde ilk maçımıza çıkacağız. Bu maçı tüm eksiklerimize rağmen kesinlikle kazanmak zorundayız ve kazanacağımıza olan inancım da tam. Çünkü hazırlık döneminin genelinde yaptığımız sert savunmayı bu maçta da iyi bir şekilde uygulayabilirsek, yeni kurulmuş ve bir çok sorunla boğuşan Olimpija’ya karşı hücumda da -olması gerektiği gibi- iyi oynayarak sonuca ulaşacağımızı düşünüyorum.

Rakibin kadrosuna baktığımızda aslında fena diyemeyeceğimiz bir takımla karşılaşıyoruz. Oyun kurucu pozisyonunda tanıdık isimler Vlado Ilievski ve Marque Perry, 2 numarada zamanında başımıza bela olmuş Saso Ozbolt, forvet pozisyonunda tarihimizin en kötü kadrosundan tanıdığımız Kenny Gregory, yaşı kemale ermesine rağmen hala Sloven milli takımında bile yer bulabilen Goran Jagodnik, uzun rotasyonunda da Panathinaikos’tan gelen 21 yaşındaki Giorgi Shermadini, bir türlü kendisinden bekleneni karşılayamayan Damir Markota, 2005’te Siena’ya geçtikten sonra kariyerinde büyük düşüş yaşayan Vladimir Boisa ve hakkında fazla bilgi sahibi olmadığım Kevin Pinkney yer alıyor. Savunmada özellikle Ilievski ve Shermadini’ye dikkat etmeliyiz diye düşünüyorum.

Kadro Euroleague’te üst sıraları zorlayacak gibi gözükmese de geçen yıl ki averaj takımından çok daha ileride bir takım gibi gözüküyor. Ancak U.Olimpija’nın şu sıralar büyük sorunlar yaşadığını da belirtmek isterim. Forumlardan okuduğum kadarıyla, kadroya yeni katılan Zoran Vrkic, Kevinn Pinkney, Kenny Gregory, Sasu Salin, Giorgi Shermadini ve Marque Perry’nin bizim maçta forma giymeme ihtimali bulunuyor. Çünkü bu oyuncuların FİBA’ya kaydı henüz yaptırılamadı. Bu sorunun çözülmeye çalışdığını anlıyorum forumlardan ve büyük ihtimalle de oynayacaklardır bize karşı ama ekonomik sorunların üzerine bir de bu tarz bürokratik sıkıntılarla boğuşmaları onların kafasını oldukça fazla meşgul ediyordur diye düşünüyorum. Bizim maça nasıl bir motivasyonla çıkacaklar merak ediyorum.

Sonuç olarak ne olursa olsun kazanmak zorunda olduğumuz bir maç. Sezona güzel bir başlangıç yapıp gerisini de getirmek istiyoruz. Bu akşam 21:45’te maceramız başlıyor. Başarılar Efes Pilsen!

Edit: 6 oyuncu da bu akşam kadrodaki yerlerini alabilecek.

1 yorum:

kafsinkaf 20 Ekim 2010 10:41  

efes pilsen antalya maçındaki gibi olmayacaktır avrupa maçları her zaman farklı motivasyonda oynanır ve efes pilsen bu maçı öyle veya böyle alacaktır.Bu arada hocam senin blogu efesliler.org 'tan gördüm şöyle bir göz attım bayağı beyendim benimde bloga beklerim seni :) şuan için futbol odaklı gibi dursada basketbola yönelicem yavaş yavaş neyse kolay gelsin sana :) ( forumdaki kullanıcı adımda aynı)

Yorum Gönder