2010 - 2011 sezonu öncesinde EFES PİLSEN

15 Ekim 2010 Cuma


Son zamanlarda çokça eleştirilen, hiçbir umut beklenmeyen takımımızı sezon öncesinde değerlendirmek istiyorum. 2010 final serisinin son maçını çok farklı bir şekilde kaybettiğimiz ve Cumhurbaşkanlığı kupası maçının ilk çeyreğinde de yüksek bir sayı farkı ile geriye düştüğümüz için bazı skor yorumcuları “Fenerbahçe Ülker bu ligin Siena’sı, Maccabi'si, CSKA'sı olma yolunda" gibi talihsiz cümleler kurdular. Gerçi bu yorumları yapan kişi, zamanında Darius Miles panyadan kendisine pas vererek smaç bastığı bir pozisyon sonrasında "Oooo, Darius Miles, oyununu çok geliştirdi, artık çok daha zeki oynuyor" bile diyebilmişti. O yüzden çok sinirlenmeden geçiyorum bu şekildeki yorumları.

Takımımız gösterdi ki; pivotu olmadan bile çok güçlü bir takımı yenebiliyor. Sadece bu bile büyük bir umut kaynağı benim için. Buna ek olarak savunmadaki müthiş gayretimiz, hiç beklenmeyen anlarda yaptığımız tam saha presler, mücadeleci yapımız ve oyuncular arasındaki uyum beni son derece umutlandırıyor açıkçası. Ama sorunlarımız da ortada ve çok büyük aslında. Raduljica sakat olmasa belki o sorun da çok göze batmazdı ama pivot pozisyonunda büyük sorunlarımız var. Oberto gibi bir oyuncu alınabilse gerçekten mükemmel bir takım olacağız. Geçen sezonki, "son saniyelerde maçı verme" hastalığımızın da geçtiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

Genel olarak oyuncularımızın durumunu da değerlendirmek istiyorum:

Kerem Tunçeri: Oyununu sonunda, yıllardır beklediğimiz seviyelere getirdi Kerem... Hidayet NBA'e ilk gittiğinde hep şöyle derdi: "Kerem Tunçeri ve Hüseyin Beşok bu ligde çok rahatlıkla oynayabilirler". Gerçekten de Kerem çok yetenekli bir oyuncu ama mental sorunları onun kariyerini gelmesi gereken yerlere biraz geç getirdi. Artık çok güven veren, gemisini kurtaran bir kaptan gibi.
Ender Arslan: 18 yaşında A takımla Euroleague'de oynadığı günler aklıma geliyor. Rigaudeau'yu Bologna'da iki kere aynı şekilde geçip turnike attığını hatırlıyorum. O Ender'in şu an bu durumda olması çok üzücü. İstikrarı bir türlü yakalayamıyor. Ve o yüzden kendisine yine çok güvenemiyorum.
Andrew Wisniewski: İyi niyetli bir oyuncu ama bence yanlış bir tercih. Bu yabancı tercihini bir pivotla kullanmak çok çok daha doğru olacaktı.
Igor Rakoçeviç: Bu sene geri dönüş olacak onun için diye düşünüyorum. Birçok maçta sazı eline alıp bize güzel galibiyetler getirecektir. Buna inanıyorum.
Sinan Güler: Sinan Güler için çok fazla bir şey söylemeye gerek yok. Oyuna girdiği her an takımına fazladan bir enerji getirebiliyor. Bu yaz bütün dünyada da gördü bunu zaten. Sinan keşke biraz daha zaman alabilse diye düşünüyorum ama koç daha iyi bilir tabii. Sinan bu sene büyük işler yapacak, geçen senenin acısını çıkartacaktır.
Bostjan Nachbar: Asıl yeri olan 3 numaraya kayacak bu sene. Çok da iyi olacak. Nachbar'ı Nachbar yapan yetenekleri göreceğiz bu sene. Ataman'a nazaran koç Perasoviç O'na çok güveniyor ve doğrusunu da yapıyor bence.
Bootsy Thornton: Savunma tarafında çok iyi işler yapıyor, ribaunda katkısı da çok önemli ama eski hücum performanslarını göremiyoruz tabii artık.
Cenk Akyol: Eskiye göre çok daha mücadeleci bir Cenk izliyoruz. Cumhurbaşkanlığı Kupası maçında çok olumlu işler yaptı. 87 kuşağının beklentileri karşılayamayan yıldızı için bence hala geç değil. Hadi be Cenk, göster be kendini abi. 
Lawrence Roberts: Efes Pilsen'in yıllardır beklediği tarzda bir oyuncu. Pota altında rakibi yıldıran, ortalığı karıştıran, ribaund alan, şutu da gayet iyi olan bir oyuncu. Bize büyük katkıları olacak.
Kerem Gönlüm: Kerem Gönlüm de Tunçeri gibi oyununu bir kademe yukarı taşıdı.. Savunma katkısı çok üst düzeyde. Milli takımda da oyuna girdiğinde hemen takım olarak tam saha prese başlıyorduk, Kerem Gönlüm uzun olarak her yere yetişebildiği için. Umarım sakatlığı tamamen iyileşir ve sağlam bir şekilde tüm enerjisiyle oynamaya başlar yeniden.
Miroslav Raduljica: Ben ondan çok şeyler bekliyorum. Bir an önce sağ salim sahalara dönmesini ve Sinan Erdem'de bizi coşturmasını bekliyorum.
Erwin Dudley: Ersin Baba lakabını alırsa şaşırmayacağım. Dudley savunmada maalesef takımın genel seviyesinin biraz altında. Ama yedek uzun olarak katkı verebileceğini düşünüyorum.
Ali Işık: Çok forma şansı bulamayacak gibi gözüküyor. Ligdeki kolay maçlarda forma şansı bulduğu dakikaları çok iyi değerlendirmesi gerekiyor diye düşünüyorum.

Pota altında Roberts-Raduljica-Kerem ile yıldırıcı ve sert, dışarıda ise Kerem Tunçeri-Rakoçeviç-Nachbar ile çok tehlikeli bir takımız. Bir pivot eksiğimizin olduğu kesin ama inanıyorum ki bu sezon büyük işler yapacağız.

0 yorum:

Yorum Gönder