Önderabi'den İnciler #1: Ataman Tutaman!

8 Mart 2010 Pazartesi

Efes’in sorunu keşke koç veya oyuncu yollamak ile çözülebilecek kadar basit bir sorun olsa.

Sanayide, uzun soluklu bir yarışa girmiştik. Aradan bir süre geçtikten sonra, Tuncay Özilhan, bu yarışı, spor alanların da taşımamız için bir öneride bulundu. Tuncay, Amerika’da tahsilini bitirip geldikten sonra, Bira Grubu’nun Genel Müdürü olunca, İzzet Bey’le beni bir basketbol kulübü kurmakta ikna etti. Biz sadece sanayi tesisleri kurma işinden anlıyorduk. Tuncay ise, bize, hiç aklımızın ermediği bir alanı işaret ediyordu..

Bu spor meşgalesi, getiri olan bir iş değildi. Önce biraz direndik. Ama Tuncay Özilhan, bütün maharetini ve ikna gücünü kullanarak, babasıyla bana, “Peki, biz de bir spor kulübü kuralım” dedirtmeyi başardı. Şimdi, o istedikçe biz veriyoruz parayı..” *

Yukarıdaki satırların yazarı sayın Kamil Yazıcı’dır. Pek bilinmez ama, Yazıcı ailesi Anadolu  Holding’in üçte ikisine, Özilhan ailesi ise üçte birine sahiptir.**

Demek istediğim şu ki, “Şimdi o istedikçe biz veriyoruz parayı” günleri çok geride kalsa da, kanımca Efes, hala o günlerdeki gibi yönetiliyor. Ve fakat artık, sayın Özilhan artık sadece Bira Grubu’na bakmıyor, koskoca bir holding yönetiyor.. Basketbol takımına ayıracak pek vakti yok. Tabi bu durum da, bünyeye zarar Tuncaysilin terkipleri ortaya çıkarıyor doğal olarak.

Genel kanının aksine, “şu yapılsın! bu gönderilsin! o alınsın!” muhabbeti ile hiç işim olmaz. Herkesin koç, herkesin genel menajer olduğu bu alemde bana laf söylemek düşmez. Ben taraftarım, o kadar. Ve fakat, taraftar olmam büyük resmi görmeye çalışmama engel değil…

Maruzatım budur.. 

Önder Sarıkaya



* Kamil Yazıcı. Ortak Akıl : Tahtakale’deki Bir Hırdavatçı Dükkanından Anadolu Holding’e
   Uzanan Azmin Öyküsü. 2007, s.116
** Age, s. 74-75

3 yorum:

Adsız,  9 Mart 2010 08:17  

Öncelile blog dünyasina hosgeldin diyorum Önder Abi... Eline saglik. Yazilarin devamini bekleriz :)
Ahmet Karadag

Adsız,  9 Mart 2010 13:48  

Önder Abi foruma da dönsen keşke. Sevgiler, Dombili.

Gurcay 15 Mart 2010 17:05  

Coach ve oyuncular için hadi ben de susayım; Önder Abi'me saygısızlık etmeyeyim. Lafı menajerimize getireyim: Engin Özerhun ile bu işin gitmeyeceği belli. Farklı bir vizyon gerekiyor takıma... Naumoski veya Zoran Savic menajer olarak getirilse keşke diyorum.

Yorum Gönder