Efes Pilsen Avrupa'daki Fırtına (88-78)

4 Şubat 2010 Perşembe

İstanbul'u kar ve fırtına etkisi altına almıştı maçtan önce... Ama asıl fırtına Abdi İpekçi'de idi bu gece. Efes; bu sezon sadece Barcelona'ya kaybeden, onun dışında çokça övülen Siena'yı bu akşam şaşkına çevirdi adeta. Detaylı detaylı maçın analizini yapmak değil amacım. Ama bu sene sezonun tek kelimeyle en iyi maçını çıkarttık.

Maçtan önce varsayımlarda bulunmuştum. Siena'nın çok abartılan bir takım olduğunu düşünüyordum en büyük artıları müthiş sert bir savunmaydı. Sistem takımıydılar ve tıkır tıkır işlemişlerdi bu maça kadar...

M.Siena'nın en zayıf noktası pota altıydı. Bunun bilincindeydik ve hatta bire bir yazdığım şeyi yineliyim:

"Bu akşam Mario Kasun'dan büyük bir patlama bekliyorum.Ahada buraya yazdım."

Dedim ya maçla ilgili detaylı bir açıklamaya girmiyeceğim diye ancak birkaç şeyin altını çizmekte fayda var. 
  • Bu akşam 12 oyuncumuzun 12sini de kullandık.
  • Maç boyuncu bir kere bile geriye düşmedik.
  • 10 oyuncumuz skora katkıda bulundu.
  • Toplamda 22 asisstimiz var.
  • Ribaundlarda 42-34 üstünlüğümüz var maçın son dakikaları üst üste ribaund vermemize karşın.
  • İkili yüzdemiz %65.7 iken aynı kategoride Siena'yı %35.8'de tuttuk.
Çoğu kişiye göre maçın adamı Mario Kasun'du belki ama bana göre maçın adamı rakibini iyi analiz eden, oyuna yerinde müdahalelerde bulunan, rotasyonu geniş tutan, kontrolu hiçbir zaman elinden bırakmayan koç Ergin Ataman'dı. Üste belirttiğim verilerde bunu doğrular nitelikte. 

Takımda 25 dakikadan fazla süre olan oyuncu yok. Bu sezon pek sık göremediğimiz kolay basketleri bu maçta oldukça fazla gördük... Bunlarda eklenince bu zaferin büyük mimarının teknik ekip olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz.


Tabii ki yanlışlar, hatalar vardı... Özellikle 22 sayıya kadar farkı çıkarmışken farkı 10 sayıdan daha fazla bir farkla kazanmayı bekliyorduk. Hatta son topun o ana kadar 1/6 üçlük isabeti ile oynayan Kerem ile bitirilmesini falan ufak çapta hatalar olarak değerlendiriyorum ben, ama olsun...


Bu maçın en önemli noktası; iyi oyunumuzu resmiyete döktüğümüz ilk maç olmasıdır. Hele ki o 3.5 periyotta Avrupa'nın en güçlü takımı diye ifade edilen Barcelona bile gelse param parça ederdik...


Koçu, teknik ekibi,oyuncuları ve bu olumsuz hava şartlarına rağmen salonu dolduran seyircileri tebrik ediyorum, bizlere endişesiz-telaşsız bir maç izlettikleri için.Teşekkür ediyorum emeği geçen herkese...

Efes Pilsen tekrardan rüzgarı arkasına aldı, tekrardan fırtına gibi eseceğine inanç tam. Benim beklentim 4/4 bundan sonra...Haydi bakalım hayırlısı...

Mario Kasun'u da bir kelimeyle özetlemek istiyorum: Mükemmel...

0 yorum:

Yorum Gönder